tisdag 3 mars 2009

Stressigt igår

Igår blev det stressig dag.. först var tidningen sen inte så mycket nu men iaf så stressade man ut med den klar kl 7 efter en stund ner varvning så lägger jag mig i sängen och funderar på sova ja vad händer då jo kl halv 9 då ringer mobben då är det Caroline som har nyss avslutat sin tidningsrunda i Norrfjärden och det hade inte gått nåt vidare för henne.. Hon hade bara övat distriktet 2 ggr och inte kört det då som brukligt är när man lär någon att köra ett distrikt. Nåja surrade med henne medan hon gick sin sakta promenad in till stan.. somnade ca 10 halv elva då pappa ringde och ville jag skulle följa han till Luleå och handla en gps som han hade kollat in.. så kl 12 for vi iväg till Luleå och ONOFF, iaf gick det snabbt handla gpsen sen hem då kommer grannen och vill ha hjälp med efterlysa sin beställda mobil fr nätet . då visa det sig att den var slut å dem visste ej när den skulle komma in igen så då blev det kolla på nätet och där fann vi en snarlik mobil så det blev in till stan med han och handla den sen hem och vara trevlig med hustrun som hade kompat igår.. Nåja sen kring 17 fick tanten en känning ( hon är diabetiker) så då fick hon lite dextrosol och choklad samt lite vatten .. sen fick hon sova ett tag medan jag for först in till stan handla lite sedan vidare till Pitstop och handlade lite käk. Sen blev det tv resten av kvällen.


Idag så har jag tagit det lugnare hustrun börjar inte förrens 17 så jag har hunnit dirigera traktorn som skottar på min gård vart jag ville bli av med lite snö sen har jag nu suttit och läst tidningar på nätet samt svarat på lite mail. Nu ska jag dricka lite samarin sedan ska jag ta och raka mig..

Väl mött och ha en solig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar