fredag 13 mars 2009

Fredagen den 13

Ja då är man i Nyköping.. resan ned gick bra mot alla odds. Vi körde som sagt ned saaben som vi hade sålt och ärligt så var både jag och hustrun lite skeptiska att köra ned den för vi har ju oftast lite missflyt då det gäller grejer nåja iaf som körde vi ned till Sundsvall först där vi stannade och tanka samt åt lite på MAX sedan bar det ned till Farsta där jag skulle släppa av min mormor hos min kära kusin.. tja som vanligt litade jag för hårt på gpsen och tänkte inte logiskt som min hustru gjorde så jag svängde lite förtidigt skulle ha kört 10 m till och svängt vilket jag ej gjorde så vi fick en extra tur runt Farsta så då passade vi på tanka lite.. nåja det slutade väl iaf hon kom fram välbehållen.

Sen fortsatte färden ned till Nyköping.. då vi var nästan framme kom vi på att vi skulle handla lite mellanmål till hustrun så då vi kom till Nyköping svängde vi av till City Grossen där träffade vi på hustruns kusin som vi ska bo hos, han var och handla lite mat till frukosten imorgon, nåja efter shoppingen kom vi då fram packade upp lite.. sedan blev det vidare färd till den andra kusinen hustrun min har här och lämna av bilen samt skriva ägarbyte väl gjort det så blev det "middag" på McDonalds innan vi åter for till lägenheten för att sova.

På vägen ned fick jag besked att min farmor hade dött. Hon var dement och hade haft influensan och lågt blodtryck och jag känner att nu har hon fått frid.. får träffa min farbror och farfar och slippa oroa sig för oss alla och bara få vara den goa farmor hon är. Vi alla kommer träffas igen det vet jag eller iaf vill jag tro det.

FREDAG steg vi upp kl 7.. fråga mig ej varför men vaknade då iaf.. klädde på oss och så drog vi iväg till Donken för att käka frukost.. sen blev det iväg till Oxelesund för att hämta smörgåstårtorna som ska vara till minnesstunden då vi var likaså där så passade vi på handla lite cider på bolaget och hämta ut lite medicin innan vi for till baka till Nyköping. Vi lämnade av tårtorna i Lotta´s kusins butik silverbullet där han har ett café (swedenrock) där träffade vi på min käresta´s halv kusin.. sen tillbaka till läggan byta om för att fara till kyrkan och begravning av min hustrus faster.. där träffade vi på mer släkt och nu ska vi vänta på att det ska bli middag som en av min käresta faster ska ordna. Så nu snarkar kusinen och min hustru smyger nu iväg till sängen för att vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar