torsdag 23 juli 2009

Trött och ont

Idag kom tidningen tid det vill säga ca kl 02.00.. så det var bara kliva upp och fara och hämta postbilen..

Morgonen startade med en jäkla tjock dimma men men den lättade under dagen och sen kl 10.00 har solen lyst upp tillvaron för oss.. enda problem det blir så jäkla varmt i trucken och det är en el-truck så den har ingen A/C så tänk er en glasad bastu så förstår ni lite grann.

Nåväl flexade även idag och for in till stan.. hämtade hustrun samt var och köpte biljetter till Björn Rosenström..som skall uppträda på sjöbodan på lördag.

Då jag kom hem var det bara att klippa gräset och medans jag klippte så for min käresta och hennes kusin till syster yster hennes och väckte henne men även fixade klart Ikea möblerna.. själv svettades man som en gris och trött var/är man men så jäkla skönt att man klippt gräset nu.

Iaf kom hustrun hem och då skulle dem bada så det var bara rengöra poolen passade då på kolla tempen och det var +22 grader och jag är ju en badkruka så jag vägrade bada så dem fick bada själv men men iaf innan jag hade rengjort poolen klart så kom min hustrus syster och tog över. Då kunde jag fara och handla det som skulle grillas

.. japp det skulle ju grillas åxxå så det var bara göra i ordning det med.. tömde grillen på aska och fyllde på med nya briketter och tände igång.. sen efter allt gott vi grillat och gjort näst gärda.. dvs lunch lådan så fyllde jag upp diskmaskinen och nu satte jag mig vid datorn och har ont i rygg samt jag är rätt trött men men förtidigt sova än..

Imorgon är det sista dagen jag dubbeljobbar på ett tag skööönt och sen jobbar jag bara en vecka till med tidningen sen har jag semester.. blir sova ut då,, längtar.

. sen hinner jag bara börja om dela tidningen så är det dax att börja dubbeljobba igen och då slutar jag ej kl 15.00 som jag gör nu då jag jobbar hela dagen utan då jobbar jag till kl 20.00.. men men det ska nog gå bra det är bara 14 dar sen är det tidningen enbart

OM jag nu inte får ett jobb (dagtid helst) då kanske det blir dubbel jobba.... för är man penning kåt så är man..

Nog om allt nu det blev lite rörigt men så är det då ögonen vill ställa sig i kors.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar