tisdag 28 juli 2009

SOL

Efter en ovanlig helg med regn vilket bara inträffat 2 ggr förut under Pite dansar och ler så känns solen som en härlig grej.. Visst vi hade lite sol under helgen men det dugg regnade som på kvällen.. Nåväl lördagen for vi till sjöbodan och såg Björn Rosenström och säga vad man vill men han är jäkla bra live.. det trista var att det varade bara en timme.. nåväl kvällen var kanon det börja med en liten fest hos min hustrus kompis innan vi for ut till sjöbodan..

På sjöbodan hade vi beställt bord så efter dinnerat en god middag där så blev det ytterligare några cider och öl..(inga öl för mig ..hatar öl) nåväl efter en trevlig lördagskväll så blev det hemfärd..

Söndag så blev det tv och soffan för jag och min hustrus kusin medans hustrun for till sin syster för som sagt hon hatar formel 1 och jag gillade det.. nåväl senare på eftermiddagen/kväll skulle hustruns kusin fara nedåt till Östersund till nåt bryggeri där han ska gå runt på nån tur med provsmakning så han fick lite bråttom i väg.. själv så for jag och hustrun upp till Luleå för att handla lite och käka på Donken.. egentliga orsaken var just att fara till Donken och äta.

Måndag så var tidningen sen men men det gjorde som inget eftersom jag har slut på mit sommar jobb och har nu bara tidningen fram till slutet av augusti då jag ska jobba igen i 14 dar. Och då har min semester från tidningen ändå tagit slut.. Nåväl efter sovit till 13 så skjutsade jag min hustru på jobbet.. hon jobbar nu kväll denna vecka sen har hon semester.

Efter lämnat av min hustru for jag till mina päron och där blev jag ett bra tag eftersom solen var uppe och värmde.. dem bor i husvagn just nu på en camping (Mohemscamping) så efter njutit av solen var det dax fara hem innan jag skulle hämta hustrun.

Idag tisdag har vi njutit av solen mer än halva dagen.. hustrun och hennes syster var en snabbis in till stan och handla gardiner samt gav vi en micro till hennes syster i inflyttnings present.. som lunch åt vi kycklingsallad från Pitstop och det är ovanligt ... för jag brukar inte äta sallader.. gott var det iaf.. sen har jag skjutsat hustrun på jobbet gått lite på stan och nu sitter jag och läser bloggar och ser lite tv.. och kl 21 ska jag vara utanför hustruns jobb för då slutar hon..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar