lördag 18 juli 2009

IKEA-Haparanda

Morgonen Startade med att tidningen var sen.. och då den är sen så blir man lite i o rytm med sömn men men iaf så ska den komma till PT kring halv 3 -3 på morgonen om den är i tid. Jag for strax efter kl 4 till PT och lastade bilen.. sen skulle jag ju skynda mig dela ut fanskapen till kl 6 vilket är en omöjlighet då man inte kommer sig iväg förrens närmare 5 (surrade för länge med några arbkamrater) nåväl kom till Öjebyn då träffar jag en gammal(ung) vän som jobbat som tidningsbud tidigare men men skaffat sig taxi kort samt startat eget företag.. så det blev surra med henne en 30-40 min .. sen körde jag ut tidningarna.. blev väl klar ca halv sju istället för sex..
Kom sen hem och trodde jag skulle hinna vila innan vi skulle fara med hustruns päron + syster till Haparanda men men ack vad jag misstog mig.. det blev en snabb dusch sen iväg till min hustrus syster och invänta svärmor och svärfar.. dem kom iaf strax efter 8 då bar det av till Luleå först och till Mc Donalds för lite frukost.. sen vidare till Haparanda och IKEA där blev vi till säkert kl17 och kan lova er att det vi lastade i bilarna var bara ett under att det rymdes..

Nåväl vi fortsatte vidare i Haparanda till Frassegrillen för att få nåt att äta innan vi kulle köra hem..

sen efter 12,5 mil drygt enkel väg kom vi hem då var det ju dax att bära upp alla sakerna och Hustruns syster har ju flyttat i en lya högst upp men men som tur är så är det bara 2 våningar 3 halv trappor så det gick bra bära upp kartongerna och påsarna om än det var en del kartonger dock inte så många.. sen bar det av hem med dem resterande kartongerna och påsar och bära in dem.

Nu äntligen efter lite facebook spelandet och skrivandet så kom jag på att jag var sugen på se lite YouTube med Army of lovers och samtidigt läste jag och kommenterade lite i några bloggar och nu skriver jag i min egen blogg vilket är lite ovanligt.. räknat ut nu att jag varit vaken ca 13-14 timmar så nu är jag trött men samtidigt är man bara ledig lördag kväll.för söndag kväll blir ju lägga sig tidigt för jag jobbar ju dels med tidningsutdelningen men även direkt efter det på Smurfit Kappa och kör truck en vecka till sedan blir det inte nåt förrens v35 och ev v36.

SEMESTERN kommer först 3 aug.

2 kommentarer:

  1. Hallå där!

    Att va tidningsbud, kräver sin man/kvinna!!!
    Lägga sig i vettig tid, upp i ottan och jobba..

    Kan inte vara någon hit när tidningarna är sena.. Känna stressen att dom ska va ute en viss tid, för annars ringer väl alla morgonpigga pensionärer och klagar att den inte är på plats till deras morgonkaffe kl 05!!
    SUCK!

    Att inte kunna sova efter sitt pass, kan inte heller va en höjdare.. Jag hade havererat!!

    Hoppas du får en bra söndag i vart fall!!!

    // Chrissie

    SvaraRadera
  2. Man överlever.. det strular väldigt mycket med tidningen och man får skit men man slutar bry sig.. man kör bara fortare och sen hoppas man slippa förklara varför tidningen är sen för oftast vet man inte ..Och sen sömn hmm överskattat känns det som ibland.. man överlever..man har sina trötta perioder och pigga.. just nu är det trötta..

    SvaraRadera