söndag 19 juli 2009

Söndag

Poolen redo för ett dopp i helgen om solen fortsätter värma!!


Somna igår vid elva på kvällen och vakna kring halv elva.. kände mig inte alls så där trött som jag annars brukar vara.. är ju som sagt en natt människa nåväl iaf började jag dagen med gå igenom facebook spela lite innan det var dax läsa alla bloggar man följer..

Kring 12 steg min käresta upp och fråga vad det blir för lunch.. hmm jag å komma på saker å ting så det sluta med hon ta sig nåt själv men men middagen vet hon.. det får bli Donken (McDonalds).
Fram till vi skulle fara på Donken så slappade vi med varsin dator som vanligt jag läser lite men fick ett nostalgi infall och besökte YouTube för att kolla gamla Army of lovers video´s.. har en best of skiva i bilen just nu som jag plågar min hustru med..

Nåväl kl halv sex nu i eftermiddag/kväll så for vi till Donken och för dem som inte vet så finns närmaste Donken i Luleå typ 5 mil enkel väg.. den som fanns i Piteå la dem ned och där är en frasse grill nu. Nåja efter 5 mil så kom vi fram tog varsin tasty jag tog min favorit BIG tasty medans hustrun tog chicken tasty..och alltid + meny. Nu då jag skriver detta så är man hemma i soffan tv står på tv 4 där det är sporten innan Per Moberg´s " vad blir det för mat" program börjar.. Hustrun hon har intagit den andra soffan med sin dator där hon läser sina berättelser.. har som aldrig begripit mig på vad hon läser men men så länge hon mår bra så mår jag bra..

Och inatt är det dax igen upp 02.30 om tidningen är i tid annars får vi se om den kommer tidigare vilket innebär jag stiger upp tidigare eller om den kommer senare så sover jag och sen delar ut en liten del innan jag lämnar in och nån annan får fortsätta för jag ska skjutsa hustrun min på jobbet innan kl 7 för jag börjar kl 7 på mitt andra jobb som visserligen är ett sommarjobb men men utan mig blir det lite kaos då ingen kör ut sopor eller tar in hylsor fr föärrådet som skall till rullmaskinernas hylsrör.

Dagens temp i Piteå var +27 och sol.

1 kommentar:

  1. Det var väl det jag tänkte...inte finns det nåt Mc Donalds i Pite längre ;)

    SvaraRadera