måndag 15 juni 2009

Måndag/Tisdag

Ja då var man ledig men men nog fan vaknar man alla tokiga tider.. 10 över 2 inatt första gången sen kring 6 å sen sju då blev jag less och steg upp. Vadå arbetsskadad.

Min hustru som jag älskar massor tror vi ska göra huset då vi får semester men men det ska vi allt bli 2 om för jag anser att vi mår bättre att göra det under helgerna fram tills vi får semester för jag har bara 20 dagar ledigt i år och dem vill jag göra annat än hålla på med huset. Egentligen är vi båda slöa det är nog därför vi skjuter allt framför oss.. sen är ju ekonomin inte lika bra som förr.. dels har jag slut deltids stämpling dels så är ju bensinen dyrare.. tankade igår och den låg då på 12.94kr/l det är helt sjukt. Igår fixade jag iaf så att min vän som jag i vanliga fall ger tidningen till ska få den fast jag är ledig.. det kommer kosta han ett skrov minst varje dag men men han äger ju restaurang PITSTOP så han har allt råd jag ställer ändå upp för han så ofta ändå.

Nåväl regn idag och tantens kusse är på väg upp ikväll med flyg.. ska bli skitkul träffa han det innebär automatiskt fest och karaoke och kan säga att sjunga det gör jag inte ofta .. det har skett 3 ggr på en 3 års period så vi får se köpte grejerna till min hustru och hon utnyttjar verkligen grejerna.. så pass mycket att hon förstörde stämbanden ett tag trodde vi men men efter koll så var det överansträngning och tystnads plikt i 3 veckor vilket ej gick så bra men men hon sköter sig iaf bättre nu för rösten är bättre och hon har sjungit lite grann.

Jag själv väntar att kl ska bli 11 för då ska jag på smurfit kappa och göra hälsokontroll samt göra en drog test eftersom jag fått en månadas sommar jobb på kappa hade hoppats på en längre period men men eftersom dem har låg konjuktur har dem plockat bort en massa sommar folk och jag fick inte först sommarjobb men efter ett tag ringde chefeb å fråga om jag ville jobba och det vill jag ju.. köra truck på kappa är ju kanon jobb har ju gjort det ifjol med. Ska bara hoppas jag får komma tebax under stoppen då dem har stannat fabriken för underhåll.

Nåväl nu ska jag läsa lite tidning sen se tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar