torsdag 18 juni 2009

Torsdag

Ja då har man spenderat mer tid och pengar än vad det var meningen..

Startade dagen med att skjutsa hustrun till jobbet.. nåväl passade då på hälsa på mina päron och låna trimmern samt hämta lite papper.. så långt ingen kostnad mer den bensin som gick till att köra.

Sen förbi)Peugeot för att boka tid till min kära bil som har ett bekymmer med air bagen.. den har nåt glapp troligen så den säger air bag fault. Nåväl eftersom jag köpte bilen i april har jag ju mrf garanti så då är jag tvungen ringa ned till Skellefteå där jag köpte bilen för att ha deras godkännande men men typiskt nog så hade försäljaren semester i veckan så den jag pratade med gick f*n inte prata med så på måndag ringer jag till den vettiga av dem.

Sen hem och tvätta lite då jag insåg att man kanske skulle äta nåt.. alltså fick snillen en idé att jag messar hustrun och hör om hon vill och hinner äta lunch.. tog väl en kvart innan svar å självklart ville hon äta med mig och eftersom hennes kusin är här så måste han ju följa med alltså fick inte han sova längre än till halv elva..( man ska inte sova bort hela dagen) iaf for vi hämta tanten kl 12 då hade hon huvud ilta (huvudvärk) så hon skulle inte tillbaka på jobbet .. efter ätit mat på MAX Grill så surrade jag till mig att vi måste fara och handla så det blev en tripp till Luleå (5 mil enkel väg) vi handla lite på Willys där notan slutade på sisådär 850 kr hmm å då kom jag på jag vill ha ett par hörselkåpor som har radio så man har nåt att lyssna på då man klipper gräset.. över då till Biltema för att kolla vad som fanns samt att min hustru´s kusin skulle handla nå fasta nycklar där.. sen direkt till JULA där handlade vi mer el mindre allt onödigt samt mina hörselkåpor..kostade allt där ca 700kr... sen kom hustrun´s kusin på att han ville handla lite öl så då blev det systembolaget.. och tur är att allt ligger i samma område i Luleå.. så efter bolaget blev det hemfärd.. nåja då vi närmade Piteå eller rättare sagt Öjebyn så kom han (hustrun´s kusin) att han ville handla lite godis så han inte åt upp alla mina så vi svängde in på gamla Preem macken som blivit godis butiken.. den fanns visserligen förut i Norrfjärden men ägarna flyttade den till Öjebyn. Så nu efter denna lilla tripp så bloggar jag samt läser bloggar..Då kläcker kusinen ut att vi borde fara och hälsa på min svärmor och svärfar.. hans morbror så nu är det väl bara dax att ta på sig skor plånbok samt bilnycklar och starta bilen och fara för efter visiten ska vi ju äta igen.. Och då hoppas jag kunna ta mig en cider så jag slipper köra bil nå mer idag..

körd sträcka idag: ca13 mil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar