onsdag 24 juni 2009

SOL åter SOL

Tempen kl 3 på morgonen i Piteå var +16.. och tidningen sen.. nåväl tidningen kom och jag blev klar kl7 och då flödade svett.. kommer hem huset är som en bastu.. tur är att man har fläkt i sovrummet..nåja ställde kl på 13.45 för jag skulle ju på kappa och skriva anställnings papprena.. får dock bara jobba 29 juni-24 juli tur man ska jobba med tidningen åxxå så min arbetstid ser ut ungefär så här... 02.30-15.00 sen ska man ju sköta hemmet så det blir väl sängen runt 22-23 tiden..men men van att sova lite.

Idag så skulle jag dåskriva anställningsbeviset men men inte fan var hon där utan ledig resten av veckan.. nåväl jag passade på att hjälpa hustrun med att rengöra poolen. Tog några bilder på henne i vattnet. Sen så skulle hon på terapi så jag skjutsade henne och jag är glad vi har cab med ac för det var varmt .. +38 i solen..och svart bil drar ju till sig värmen speciellt med taket på och fönstren stängda.

Kortfattat: Kom hem då satte vi igång luftvärme pumpen på kylning av huset ch samtidigt möblerade vi om sovrummet flytta sängen under fönstret samt flytta tv.Passade även på städa lite då vi lika så flyttade ut alla grejerna.. Imorgon ska jag försöka tvätta vilket är min andra uppgift i hemmet.. En deal som jag och hustrun har.. jag städar,tvättar eftersom jag bara har tidningsjobbet.. hon lagar mat om inte jag nu gör det.. fast jag är så dålig på det så det brukar bli hämt mat från PITSTOP. Fast idag for vi faktiskt dit och åt..

Ska nu försöka komma i säng och sova för snart är det ännu en arbetsdag eller morgon.. tänk att man ser solen alla timmar man är vaken..

Nä dax krama om och säga till hustrun att jag älskar henne för det gör jag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar