torsdag 25 juni 2009

Bil och värme

Ännu en varm toppen dag.. man har saknat denna värme så då den kommer fr man en värme chock mer eller mindre.. Skönt är det iaf.

Idag var det då dax lämna in bilen på garanti rep.. airbagen lampan varnar att det är nåt fel.. for dit kl 8 på morgonen tröt som man var hade ju inte sovit på hela natten och så jobbat nåväl skjutsade hustrun till jobbet for sen på Peugeot verkstaden och lämna in bilen.. hade hoppats på få en lånebil undertiden men men icke det för dem hade ingen inne, så det var bara att traska hem.. det är väl 1 km att gå och jag hade ju långbyxor(arbets) och träningsoveralls jacka som jag band runt midjan.

efter gått ett par hundra meter så forsade svetten och det enda som jag längtade efter var duschen.. nåväl kom hem så satte jag igång en maskin med tvätt samt plockade i diskmaskinen och körde igång den.. sen blev det duschen och så jäkla skönt det var.

Efter duschen bidde det lite tv innan tvätten var klar så jag hängde upp den och startade en maskin till sen hoppade jag i säng.. hade ställ alarmet på 14 för jag sklle ringa då för att få redaom bilen var klar och den var det delvis.. dem hade ej hunnit smörja bromsoket men men viktigaste ..airbagen var då fixad.. kan tillägga att jag cyklade till verkstaden.. var riktigt skönt ...nåväl efter hämtat bilen blev det hem och datorn.. då ringer hustrun och ber mig hämta henne hos hennes päron så det blev iväg dit då.. sen kom dem (Hustrun och hennes syster) att dme skulle handla nå nagel grejs så det blev in till stan och då vi likaså var där passa jag på handla lite på gubbdagiset (Clas Ohlson) en dvd spelare så vi slipper dra den vi har mellan rummen så vi äger nu två st..samt en mopp att använda i poolen.. efter stan blev det hem lasta av grejorna och direkt efter det till Pitstop för att äta.. fick då veta att ägaren (Pasha) blitt pappa så han var med sin tant nu på bb.

Så nu är man hemma trött och varm och hustrun och hennes syster håller på fixa naglarna..

Dagens nyhet förutom att Pasha blitt pappa är att MAX-Grill, Expert,Färgbutik samt en bilfirma i samma byggnad brann ned idag i Luleå.. Max-Grill som nyss renoverat upp byggnaden..synd om personalen nu då..

http://www.pitstop-pb.se/


Är värt ett besök.. dem har stans bästa personal,mat samt pizzor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar