torsdag 16 april 2009

Torsdag

Idag blev det en fin dag.... tidningen var 1,5 timma sen.

Hämtade tanten kl 14 idag och då på morgonen hade jag hunnit vara och handla lite mat el rättare sagt lite billig korv.

Efter jag hämtade hustrun så blev det en tripp förbi Bilhuset ( Peugeot) för att kolla lite priser på bilar.. nu blev det inte nån affär men iaf så for vi hem satt och prata lite och börja kolla lite på peugeot´s hemsida efter begagnade 307 cc men dem få som fanns var i Stockholm.

Sen fick jag för mig kolla på blocket om det fanns några och vilket pris dem låg i.. då hittade jag en på Logarts i Skellefteå så jag och tanten beslöt oss fara ned och kolla mest för skoj skull men innan dess fick tanten en känning ( lågt socker) så istället för fara direkt var jag tvungen ge henne dextrosol och ta blodsocker vilket inte jag gillar.. jobbigt sticka henne men iaf så behövde hon få i sig nåt i magen så jag ringde till Pitstop och beställde varsin 90 gr ostburgare så vi for dit innan resan till Skellefteå.

Kortfattat: In på Logarts gillade bilen beräknade ett pris och såg till att dem ska byta 2 sommar däck samt stoppa in kupé uttag för den hade bara motorvärmare.

Så papprena är skrivna nu och nästa vecka hämtar vi den nya bilen.. Längtar redan.

1 kommentar:

  1. Grattis till bilen! Ja trodde de var den nya där som ni hade köpt, men asså, är de skinnklädsel i denna åxå eller? Himla va skoj!
    Jaa de är då bara en som har ringt än, och hon ska komma imorn, var något äldre par som skulle sälja sitt hus så vi får väl se vad som händer..

    SvaraRadera