torsdag 9 april 2009

Skär Torsdagen

Tidningen i tid..

Efter min dagliga tidningsutdelning kom jag hem sa hej till tanten som vaknat. Käka lite frukost .. såg lite tv innan jag la mig..
Hustrun for på jobbet å jag höll på somna då ringer mobilen.. Tanten i luren och det första jag tänkte var jaha nu har hon krockat. Men som tur var så var det ej så utan hon hade sett i skyltfönstret uti sparbanken fastighet att det var en tomt nära vattnet mot Haraholmen till salu för 120.000 kr och hon fundera på om vi ska köpa den och skaffa en husvagn till att börja med för att senare ev bygga en liten stuga där.

Jag är lite intresserad med men ska fara och se tomten först.. den bild som fanns var det en skogstomt ej planerad så ska man köpa den får man allt fixa till en plan mark och då behöver man ju en grävmaskin el traktor och som tur är så har jag ju utbildning på bägge maskinerna så vem vet.. köper man den tomten får jag väl hyra en maskin .. men men allt är fortfarande en idé inget är bestämt ÄN..
Jag vill gärna ha en husvagn el stuga nära vattnet så man kan bada köra båt fast då måste man skaffa en båt då.. men jag är även sugen på byta bil.. får se vilket det blir.. många tankar och viljor men tragiskt nog inget överflöd av pengar.

Nu är man ledig inatt ska kännas underbart att få sova ut inte vakna halv tre på morgonen utan bara stiga upp vid åtta och skjutsa hustrun på jobbet.

Har dessutom gjort en massa luncher åt hustrun min åxxå idag.. så nu är det bara Pitstop man skulle behöva fara till men men blir nog inget med det och imorgon har dem ju stängt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar