söndag 9 augusti 2009

varmt

Har så svårt sova då det är varmt..trots fläkten i sovrummet och mygg fönster vill det inte så svalt som jag vill..men men på måndag ska det bli svalare och regna ..tyvärr..iaf så var det +28 grader i skuggan då jag vaknade.

Igår så var det veckans värmetopp så tanten gick ut och solade medans jag satt och plitade på datorn.. efter ett tag kom hon in för det var lite för varmt så hon skulle kyla ned sig.. med en dusch.. grejen var att hon gick in i duschen med kläderna på och sen ut och sola..

Senare på eftermiddagen så hade vi surströmming till middag, vi hade bjudit in svärföräldrarna.
Vi åt tre halv kilos burkar varav 2 var filéade och en var hela.. den hela åt jag upp själv +4 filéer för det är så fb gott, speciellt då man gör klämmer i mjukt tunnbröd med potatis,och lök till.. nåväl efter vi ätit så blev det film: vi hade tur med vädret 2 och eftersom jag hustrun sett den förut och inte tycker den är lika kul som ettan så passade vi på duka av samt duka fram efterätt.. vanilj glass med hallon. Senare efter dem farit hem for vi ut och körde en snabb sväng och kolla läget och det var rätt lugnt pgr av kvällen var så ung.

Idag är väl tanken att vi ska på PiteHavsbad bada och sola men men vi får se det kan bli andra planer åxxå.. man tar det som det kommer.


Havsbadet det blev och så jäkla skönt det var..+23 grader i vattnet samt det blåste varm vind in mot stranden ..Hade ringt till en kompis så han kom med sina två barn så det blev lite mindre sola men desto mer bada.. men men det roliga måste ta slut nån gång så efter vi spenderat på havsbadet så for vi hem.. åt lite men sen ville hustrun ligga i solen ett tag hemma så då passade jag på fara förbi mina päron som har husvagnen på Mohems camping. Satt där och surrade med dem en timme samt jag gick ned till vattnet med hundarna så dem fick svalka sig lite..Nu när jag kommit hem så känner jag fortfarande inte för nå varm mat så vi får se vad vi kan trolla..hqar jag tur så far jag på Pitstop och handlar en kyckling sallad..vi får se..
ha en solig eftermiddag nu.

2 kommentarer:

  1. Hör så mycket om Pitehavsbad.. Googlade fram lite bilder och där ÄR fantastiskt vackert!!!

    Blir man inte kass i magen efter surströmming??
    Va kanske bubble bad i vattnet??

    ha det gott..
    //Chrissie

    SvaraRadera
  2. vi gick dit för karln skulle kolla på en lägenhet dära haha .. åh varmt va de haha .. uscha hehehe .. :D

    SvaraRadera