fredag 7 augusti 2009

Värmen och solen håller i sig

Igår steg vi upp tidigt.. och for ned till Umeå för vi skulle gå på Nolia mässan. Vi kom fram närmare 10 och redan då var det varmt där.. nåväl eftersom det var tidigt så var det inte så jäkla mycket folk så vi kunde strosa i lugn och ro.. var väl lite sugen på både handla bröd och mat men men vi tyckte man fick betala mer än det var värt så struntade vi i det.. Hustrun hade hur som helst tunga ben så vi blev väl kanske en och halv timme på Nolia mässan sen for vi vidare till Mc Donalds och käkade. Hade egentligen planerat på att fara hem men så kom jag på att jag ville kolla in Media Markt problemet var just att vi inte hade nån adress men men vi ringde en kompis som fick kolla upp på datorn.. sen var det bara programera in adressen på gps och fara.
Kom dit och jag måste säga vilken trevlig butik bra priser men tyvärr så tvekar dem just nu på bygga i Luleå pgr av låg konjunkturen men men hoppas dem kommer snart.

Nåväl på hemvägen passerade vi ett rejält åskväder i Robertsfors.. det fullkomligt öste ned.. men men det var som bara mest där . Kom hem iaf halv fyra på eftermiddagen och var rejält trött på köra bil.. det var varmt.

Idag så lyser solen än värre det är +27 och tanten ligger och solar jag håller mig inne för jag är så rastlös då det gäller ligga i solen.. nåväl var iaf och spolade av bilen på SCA där det finns en spolramp sen for jag förbi en polare som var hemma med barnen för hans hustru var nere i småland(?) på hennes systers bröllop.. Satt och surrade med han tills det var dax fara hem.. och nu sitter man inne trots strålande sol och läser bloggar samt tidningar. Nåväl ska ut en snabbis nu i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar