tisdag 4 augusti 2009

DYRT KÖP men det var det värt.

Vädret igår +25 sol
Vädret idag +21 sol

Igår skulle vi fara och titta OBSERVERA titta på tv och ett surroundsystem mest för få lite pris info och vilka rabatter vi kunde få.. Iaf blev det så att vi tog med svärfar och svärmor samt hustruns syster for upp till Luleå in på Elgiganten och där fann vi en 50 tum plasma och ett jäkla bra surroundsystem men priset var inget vidare.. dåligt med rabatt 1500 kr.. nåväl vi skulle ju bara titta och se vad vi ville ha. Nåväl färden fortsatte mot Storheden i Luleå (stort shoppingställe med många butiker) in på Coop forum och deras restaurang för att få i oss lite mat.

Sen ut igen och på Expert kollade där på några men fy fan nå dåligare försäljare har jag ej varit med om.. lite intresserad och inte nå vidare säljare .. men men vi kollade och fick en pris uppgift.. hela 500 kr i rabatt.

Nåväl över vägen in på ONOFF där fick vi vänta ett tag på en försäljare.. dem var lite kort om folk men men det var som bra för oss då han vi titta lite grann över vad vi ville ha och där fann vi en snarlik tv som vi titta på Elgiganten och försäljaren som då hjälpte oss med råd samt priset var jäkligt bra så det gav oss sug att handla där och vi fick en bra rabatt.. Nåväl vi tog en offert och for hem till Piteå.

Släppte av mina svärföräldrar samt hustruns syster och så for vi till Elgiganten i Piteå. Där gick vi och kollade på samma tv som vi sett i Luleå.. göra det hela kort så fick vi än bättre pris så vi slog till och köpte både tv och surroundsystem samt få det hemlevererat till dagen därpå.

Idag så blev det en tidig morgon för att rensa undan så vi ska kunna sätta upp väggfästet till tv´n som ska komma idag. Efter dem levererade tv och surroundsystem så blev det plocka upp allt från kartongerna borra och plugga samt fästa fast fästet bakom tv.

Nåväl tv kom upp på väggen under den tid vi höll skruva så fick jag ett mess av en kompis som behövde lite lift till Luleå för att handla lite reservdelar till sin 4 hjuling som gått sönder. Så då det blev dax för dra kablar till tv och surroundsystemet och dekodrarna så skickade min hustru iväg mig för hon ville koppla grejerna ifred så då blev så att jag skjutsade kompisen.

När jag väl kom hem så var det nästan allt klart iaf så var filmen Moulin Rouge igång och vilket ljud fy fan och bild alltså är så nöjd och allt detta kan man tacka sin hustru som tyckte att vi skulle byta upp oss då det gäller tv och ljud.. så nu har vi hunnit se Moulin Rouge samt Mama Mia som åxxå är en kanon film..

Nu blir det tv tittande igen.

2 kommentarer:

  1. Alltid kul med nya saker..
    Din fruga, verkar va en fluga på elektronik!!!!
    Bra arbetsfördelning!!!

    Ha en bra dag!!
    // Chrissie

    SvaraRadera
  2. Min hustru älskar att pillra med elektronik.. hon vet hur saker å ting ska kopplas och ger sig inte om det inte funkar.. jag är mer en som låter andra göra det åt mig.

    SvaraRadera