måndag 23 februari 2009

Snö

Ja då vart det snö igen och som vanligt ingen snöröjare i sikte.. jo i morse(4 tiden) så såg jag några snöröjare typ väghyvlar å traktorer men men inte ska ni tro dem ploga där jag bor eller ens där jag delar ut tidningen el jo till viss del så plogade dem där jag delade ut tidningen.. där buss helvete ska köra där går det bra skotta men hallå där jag bor då och alla andra gator där skottas det inte.. Fan där svärmor bor har dem till och med varit och skottat han som skottar där körde flera varv på området och till och med hade tid bära bort snön men men inte här där jag bor där finns inte en enda snöröjare.. börjar bli less nu förr då skottades jämt dem till och med körde bort snön med lastbilar plockade bort plogkarmar men men ju äldre jag blitt ju sämre snöröjning det blivit.

Positivaste med det hela är att jag har anlitat en traktor som skottar bort snön hemma på gården och det är skönt han kommer efter sitt ordinarie jobb och då har jag rensat runt bilen så han kan plocka bort snön. Tänk förr då skottade man och hade sen ont i ryggen det slipper man nu.

Positiv grej till är att Tidningen kom i tid.. den kom före jag vaknat (innan 02.30) så Älsklingen fick väcka mig och säga att jag fått ett mess.. jag får ju mess av en arbetskamrat så man slipper stiga upp för tidigt utan kl ringer halv tre, jag messar om han inte messat och hör då om dem hört nåt för oftast meddelar dem fr packsalen/tryckeriet i Luleå och då lastbilen lämnar tryckeriet ringer han å meddelar .. vet det blev tjorvigt så enkelt sett så om tidning är i tid så ringer lastbil till natt förmannen som sen skickar mess till alla som inte är i packsalen och samtidigt säger han till min kompis som då sänder mess till mig å några till--------är bilen sen alltså strul i tryckeriet så vaknar jag ju alltid (nästan) halv tre och då messar jag till kompisen för att få reda om han hört nåt oftast vet han då om den är sen el mycket sen alltså kan man sova ett tag till men man ställer alarmet ändå för man kan ju som sova bort messet och då ringer dem hem och väcker mig samt frun och då blir hustrun inge glad att umgås med.. för hon vill ju sova ..

Väl mött nu i vintermörker nu är det Tv som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar